logo
wvhj2023
(foto: VARA)
(foto: VARA)
15 maart 2017

Promotiecampagne duurzame (zonne)warmte van start, Greenpeace informeert 400.000 leden

‘Wij moeten installateurs en eindgebruikers laten zien dat er een kansrijke markt voor het oprapen ligt en hoop en vertrouwen in de duurzame warmtemarkt creëren.’ Aan het woord is Gerard van Amerongen.

Van Amerongen is voorzitter van de Versnellingstafel 2 Duurzame warmte. In het kader van het Energieakkoord zijn afgelopen kalenderjaar een zestal Versnellingstafels van start gegaan. Zonnewarmte maakt onderdeel uit van Versnellingstafel 2 Duurzame warmte. Het eerste wapenfeit van versnellingstafel 2 is een landelijke promotiecampagne voor duurzame warmte die in deze week van start is gegaan.

 ‘Kern van de promotiecampagne is De Duurzame Warmte (DW)-Portal’, stelt Van Amerongen. ‘Deze webapplicatie is bedoeld voor het versnellen van de afzet van de duurzame warmteproducten die voor subsidie in aanmerking komen binnen de ISDE-regeling. Basisgedachte is dat met name maatschappelijke organisaties aandacht geven aan deze producten en hun leden verwijzen naar de DW-Portal. Het DW-Portal wordt ontwikkeld en beheerd door Milieucentraal.’

Als onderdeel van de promotiecampagne was er deze week ook in het VARA-programma Groen Licht aandacht voor zonneboilers.

Lees het volledige artikel hier in de maart 2017-editie van Solar Magazine (noot: pagina 34 van de pdf, pagina 65 in het tijdschrift).

Deel dit artikel:

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief met het laatste nieuws!
Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen en heb de privacy policy gelezen.

Laatste Nieuws

Bekijk al het nieuws

Meest gelezen

Producten