‘De drempel om te investeren in zonnepanelen kan hoog zijn, en om dit ook mogelijk te maken voor geïnteresseerden die een dergelijke investering niet willen of kunnen maken bieden we Huurzon aan’, zegt Albert de Koning, marketing director bij Essent.
Door de investeringsdrempel weg te nemen en service te bieden bij installatie en onderhoud, wil het bedrijf het zelf opwekken van energie voor meer Nederlanders bereikbaar maken.
Verder gaat de Thuis App van Essent bijdragen aan een energiezuiniger huis door inzichtelijk te maken wat het actuele en historische energieverbruik is. Mede door het inzichtelijk maken van de opwek en teruglevering van de zonnepanelen ziet men ook wat zijn huis oplevert. Door slimme apparaten te koppelen aan de Essent Thuis App kunnen slimme led-verlichting en slimme thermostaten bediend worden. Zodoende kan energie bespaard en een comfortabeler huis gecreëerd worden. Om de nieuwe diensten en propositie van Essent kenbaar te maken is de nieuwe campagne ‘Lang Leve Thuis’ gestart waarbij André Hazes de klant vertolkt die zijn thuis ziet als een plek om energie op te doen.